+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > ارتقاء شاخص سهولت تجارت در گرجستان

ارتقاء شاخص سهولت تجارت در گرجستان

2 آبان 1391 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر

بر اساس گزارش سالانه بانک جهانی، گرجستان با کسب رتبه نهم، در کنار کشورهای آمریکا، انگلستان، نروژ، دانمارک، نیوزیلند، استرالیا، کره جنوبی، هنگ کنگ و سنگاپور در لیست 10 کشور برتر جهان از لحاظ سهولت تجارت قرار گرفت.

پیش از ‘انقلاب گل رز‘ و در زمان حکومت ‘ادوارد شواردنادزه‘، رتبه گرجستان در میان 185 کشور جهان از لحاظ سهولت تجارت، 144 بود که با پیشرفت های حاصل شده طی سال های اخیر، این رتبه در سال گذشته به 12 و امسال به 9 ارتقاء یافت.

بر پایه این گزارش، سنگاپور برای هفتمین سال متوالی، رتبه اول سهولت تجارت را به خود اختصاص داده و لهستان در میان کشورهای جهان، بیشترین پیشرفت را در این زمینه داشته است.

متن کامل گزارش بانک جهانی در رابطه با شاخص سهولت تجارت در گرجستان از این لینک قابل دریافت است.

منبع: بانک جهانی

  1. حامد
    2 آبان 1391 در 23:33 | #1

    واقعا عالیه. این نشون میده که گرجستان هنوز برای ایرانیا ناشناخته مونده چون با وجود چنین رتبه ای و عوامل موثر دیگه باز هم سرمایه هاشونو تو کشورهایی مثل ترکیه و امارات و مالزی و آذربایجان و کشورهای امثال اینها هزینه میکنن.

  2. بنده خدا
    5 آبان 1391 در 11:55 | #2

    رتبه ایران شده 145 نسبت به پارسال یک رتبه نزول داشته از اخر هم شدیم چهلم حالا شما مقایسه کنید خودتون

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,