+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر > افشای هویت یک هکر روس که اطلاعات محرمانه دولت گرجستان را سرقت می کرد

افشای هویت یک هکر روس که اطلاعات محرمانه دولت گرجستان را سرقت می کرد

11 آبان 1391 2 دیدگاه    خبر

به گزارش ‘سازمان تبادل اطلاعات’ گرجستان، هویت یک هکر روس که اطلاعات وزارتخانه های مختلف این کشور و داده های محرمانه بانک ها، پارلمان و چند سازمان غیردولتی را سرقت کرده بود، در تصاویری که لحظاتی قبل از قطع کردن ارتباط رایانه اش با اینترنت از وی به دست آمده، مشخص شده است.

سابقه برخی از حملاتی که توسط این هکر روس اجرا شده به سال 2008 و زمان درگیری نظامی میان گرجستان و روسیه بر سر مناطق ‘اوستیای جنوبی’ و ‘آبخازیا’ باز می گردد. هکر مذکور دامنه فعالیت های خود را از سال 2011 شدت بخشیده و توانسته بود با استفاده از چندین بدافزار مختلف، 300 تا 400 رایانه را در نهادهای حساس دولتی آلوده کند.

در نهایت، این هکر روس که تصور می کرد فایلی حاوی اطلاعات محرمانه را به دست آورده، در واقع یک برنامه جاسوسی را از کارشناسان امنیتی و فناوری اطلاعات گرجستان دریافت کرد که منجر به افشای هویت وی شد. وی در تلاش بوده است تا اسنادی که حاوی لغاتی مانند ‘روسیه’، ‘آمریکا’، ‘ناتو’ و ‘سیا’ بوده اند را در مراکز دولتی شناسایی کند. بدافزارهای طراحی شده توسط این هکر قادر به ضبط صدا و عکس گرفتن از صفحه مانیتور رایانه های آلوده نیز بوده اند.

فایل گزارش سازمان تبادل اطلاعات گرجستان که حاوی تصاویر این هکر روس نیز می باشد، از این لینک قابل دریافت است.

منبع: سازمان تبادل اطلاعات گرجستان

  1. حسین
    12 آبان 1391 در 12:26 | #1

    دمشون گرم گرجیا هم بلد بودنو ما نمیدونستیما . اما چقدر دیر پیداش کردن ؟ طرف از 2008 تا الان داشته جاسوسی میکرده و 100% کلی اطلاعات خارج کرده از کشور .

  2. حامد
    15 آبان 1391 در 13:29 | #2

    شبیه ایرانیا میمونه!

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,