+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > جایگاه پنجاهم برای گرجستان در رده بندی بهترین کشورها برای تجارت

جایگاه پنجاهم برای گرجستان در رده بندی بهترین کشورها برای تجارت

26 آبان 1391 3 دیدگاه    اقتصادی, خبر

مجله ‘فوربس’ با در نظر گرفتن یازده شاخص از جمله حق مالکیت، نوآوری، مالیات، فن آوری، فساد، آزادی (فردی، تجاری، مالی)، حمایت از سرمایه گذاران، بازده بازار سهام و خطوط قرمز، 141 کشور جهان را از لحاظ شرایط تجارت رده بندی کرده است.

در رده بندی مجله فوربس، گرجستان در جایگاه پنجاهم قرار گرفته و شرایط تجارت در این کشور سخت تر از شیلی، تایوان، مونته نگرو و بلغارستان و آسان تر از روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برآورد شده است.

از دید کارشناسان مجله فوربس، نیوزیلند با کسب رتبه نخست بهترین شرایط برای تجارت را دارد و به دنبال آن دانمارک و هنگ کنگ قرار گرفته اند. همچنین بر اساس این گزارش، انگلستان در رتبه دهم و آمریکا در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

در این گزارش تولید ناخالص داخلی گرجستان %7، سرانه تولید ناخالص داخلی 3203 دلار آمریکا، تراز تجاری %12.8-، نرخ بیکاری %16.3 و تورم %8.5 گزارش شده است.

منبع: مجله فوربس

  1. مبینا
    29 آبان 1391 در 00:11 | #1

    به گرجی ها تبریک میگم. رتبه 50 برای کشوری که کمتر از 10 سال از انقلابش میگذره به نظر من عالیه. البته به خودم و بقیه ایرانیها هم تبریک میگم. امسال از 141 کشور 131 شدیم یعنی یازدهم از آخر. با یه کم تلاش سال دیگه حتما جزء ده تای آخریم!

  2. حامد
    30 آبان 1391 در 12:33 | #2

    قابل توجه افرادی که میگن ارمنستان و آذربایجان و ترکیه بهتر از گرجستانه

  3. 20 آذر 1391 در 08:04 | #3

    لطفا رده بندی از جهت سواد را هم مطرح کنید.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,