+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > خرید 2000 هکتار زمین کشاورزی در گرجستان توسط ایران

خرید 2000 هکتار زمین کشاورزی در گرجستان توسط ایران

17 بهمن 1391 3 دیدگاه    اقتصادی, خبر

‘ناصر توکلی’ معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی از خرید 2000 هکتار زمین کشاورزی در گرجستان توسط ‘صندوق توسعه بخش کشاورزی’ استان آذربایجان شرقی خبر داد.

این مقام ایرانی گفت: در دنیای امروز باید از ظرفیت سایر کشورها نیز بهره مند شویم. طی سالهای گذشته کشت برون مرزی در وزارت جهاد کشاورزی مطرح بوده تا بتوانیم از ظرفیت های آسیای میانه و کشورهای مسلمان در جهت تامین نیازهای داخلی با حضور سرمایه گذاران و کارشناسان فارغ التحصیل بخش کشاورزی بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: از طریق ‘صندوق توسعه بخش کشاورزی’ استان آذربایجان شرقی در گرجستان حدود دو هزار هکتار اراضی خریداری شده است و مقدمات کار برای برنامه ریزی کاشت در این زمین ها صورت گرفته است. در این راستا وزیر جهاد کشاورزی سفری به گرجستان و تعدادی کشور آفریقایی داشته است، بنا بر این برنامه های برون مرزی در دست پیگیری قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت های کشاورزی این کشورها بهره مند شویم.

وی، اولویت کشت را برحسب نیاز، کشت دانه های روغنی و ذرت عنوان کرد و گفت: باید شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشورهای دیگر نیز مد نظر قرار گیرد تا اگر کشت دانه های روغنی امکان پذیر نبود، محصولات دیگری کشت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

  1. ترابیان
    18 بهمن 1391 در 19:36 | #1

    این همه زمین تو خود ایران هست به نظرم اول باید از زمین های خودمون تا حد امکان استفاده کنیم و بعد به سراغ خرید زمین در کشورهای دیگه بریم ما که مثل قطر قحطیه زمین نداریم.

  2. علیرضا
    18 بهمن 1391 در 22:18 | #2

    با کمال احترام نظر خانم یا آقای ترابیان مردوده………این سیاست درستیه که همه جا به هر بهانه ای حضور داشته باشیم.

  3. یوسف
    8 مهر 1396 در 15:35 | #3

    با سلام خدمت دوستان گرامی. باتوجه به قیمت پایین زمین در گرجستان و همچنین آب فراوان در آن منطقه، از لحاظ اقتصادی سرمایه گذاری در گرجستان مقرون به صرفه ست. علاوه بر این بحث آب مجازی برای کشور عزیزمان مخصوصا استان های آ.ش و آ.غ بسیار مهم هست. با تشکر ی.ا از اشنویه

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,