+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, نظامی > معامله روسیه و اسرائیل بر سر گرجستان و ایران

معامله روسیه و اسرائیل بر سر گرجستان و ایران

15 تیر 1392 1 دیدگاه    خبر, سیاسی, نظامی

معامله روسیه و اسرائیل بر سر گرجستان و ایران

‘میخائیل ساکاشویلی’ رئیس جمهور، در جمع استادان دانشگاه فنی، از معامله روسیه با اسرائیل، در رابطه با هواپیما های بدون سرنشین در اختیار گرجستان، در جریان جنگ سال 2008 خبر داد. این هواپیما ها توسط شرکت اسرائیلی ‘البیت سیستمز’ در سال 2007 به گرجستان فروخته شده بود.

در جریان جنگ سال 2008 روسیه با گرجستان، تعدادی از این هواپیما ها، در زمان انجام ماموریت بر فراز ‘آبخازیا’، منهدم شد و یا در کنترل نیروهای روسیه درآمد. بر اساس اظهارات رئیس جمهور، بعدها مشخص شد که کدهای کنترلی هواپیماهای بدون سرنشین گرجستان، از سوی اسرائیل در اختیار روسیه قرار داده شده بود.

بر اساس اسناد منتشر شده از شرکت آمریکایی تجزیه و تحلیل امنیت جهانی ‘استرتفور’ در ‘ویکی لیکس‘، اسرائیل در ازای دریافت اطلاعات مربوط به ‘ سیستم موشکی TOR-M1 ‘ ایران از روسیه، اطلاعات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین گرجستان را در اختیار این کشور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری سیویل

  1. bayram
    16 تیر 1392 در 23:13 | #1

    اونقدر که از روسیه بدم میاد از اسراییل بدم نمیاد. خیلی نامرده

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,