+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > سفر رئیس جمهور فرانسه به گرجستان

سفر رئیس جمهور فرانسه به گرجستان

23 اردیبهشت 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

سفر رئیس جمهور فرانسه به گرجستان

در لا به‌ لای مطالب متنوع روزنامه‌ های سراسری چاپ امروز پاریس، روزنامه ‘فیگارو’، در گزارشی، به سفر ‘فرانسوا اولاند’، رییس جمهور فرانسه به گرجستان پرداخته است. خبرنگار اعزامی فیگارو، سفر رییس جمهور فرانسه به تفلیس را در شرایطی که بحران در اوکراین همچنان ادامه دارد، و فقط دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده، حائز اهمیت دانسته است.

فیگارو می نویسد، از جنگ گرجستان زمان زیادی نمی گذرد، و در حالی که گرجستان قرار است همکاری های خود را با اتحادیه اروپا افزایش دهد، سفر فرانسوا اولاند به گرجستان، سفری نمادین است.

گرجستان در سال ۲۰۰۸ شاهد نبردی سنگین میان نیروهای گرجی و استقلال‌ طلبان ‘اوستیای جنوبی’ بود. پس از آن که ارتش گرجستان در عملیاتی غافلگیرانه‌، مرکز جمهوری غیر رسمی اوستیای جنوبی را تحت تصرف نیروهای خود قرار داد، روسیه در واکنش به این حملهٔ گرجستان، نیروهای خود را به مرز اوستیای جنوبی فرستاد و ‘دمیتری مِدوِدف’، رییس جمهور وقت روسیه، ورود نیروهای نظامی این کشور به گرجستان را، در جهت دفاع از شهروندان روسی ساکن اوستیای جنوبی دانست.

خبرنگار فیگارو ادامه می دهد، در جریان جنگ گرجستان، ‘نیکلا سارکوزی’، رییس جمهور وقت فرانسه نیز به گرجستان سفر و نقش واسطه را ایفا کرده بود. در آن زمان، فرانسه رییس دوره ای اتحادیه اروپا بود و موجبات برقراری آتش بس میان روسیه و گرجستان را فراهم کرد. در گرجستان خیلی ها معتقدند که اگر وساطت رئیس جمهور فرانسه نبود، نیروهای روسیه بیشتر در گرجستان پیشروی کرده بودند.

با این حال، این روزنامه به روابط قوی پاریس و تفلیس نیز اشاره می کند و می نویسد که مقامات کاخ الیزه، از مواضع شجاعانه گرجستان در نزدیک شدن به اتحادیه اروپا و همچنین فرستادن نیروهای نظامی خود به آفریقای مرکزی، تجلیل کرده اند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,