+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > رئیس جمهور فرانسه: نباید برای امضای قرارداد الحاق گرجستان به اتحادیه اروپا عجله کرد

رئیس جمهور فرانسه: نباید برای امضای قرارداد الحاق گرجستان به اتحادیه اروپا عجله کرد

23 اردیبهشت 1393 4 دیدگاه    خبر, سیاسی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه

‘فرانسوا اولاند’ رئیس جمهور فرانسه که برای دیداری رسمی به تفلیس سفر کرده است، در رابطه با روند پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا گفت، قرارداد الحاق گرجستان به اروپا در نهایت امضا خواهد شد، اما نباید برای امضا این قرارداد عجله کرد و به کارها سرعت بخشید.

رئیس جمهور فرانسه افزود، پیوستن به اتحادیه اروپا الزاماتی دارد که گرجستان در حوزه سیاسی از جمله برگزاری انتخابات آزاد و انتقال دموکراتیک قدرت میان احزاب سیاسی، تا حدودی خود را به ارزش های اروپایی نزدیک کرده است، اما کارهای بسیاری در رابطه با اقتصاد، بهداشت، زیر ساخت ها، فرهنگ و … وجود دارد که هنوز انجام نشده است.

آقای اولاند تاکید کرد، امضای قرارداد الحاق، تجارت آزاد و تردد بدون ویزا در اتحادیه اروپا را نیز برای شهروندان گرجی به همراه خواهد داشت و با توجه به شرایط فعلی، امضای زودهنگام این قرارداد، می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری شود.

  1. 27 اردیبهشت 1393 در 19:34 | #1

    سلام
    منم با آقای اولاند موافقم . اگر به گرجستان سفر کرده باشید متوجه میشید که گرجیها واقعا زیر خط فقرند. وضعیت ساختمانهاشون و … نشان دهنده وضعیت اسف بار اقتصادی توی ای کشوره. خیلی جالبه که اینا ایرانیها رو بدون ویزا راه نمیدن در حالی که خیلی از ما عقب ترن

  2. مهران
    4 خرداد 1393 در 11:17 | #2

    با سلام خانم مريم اگر براي اتحاديه اروپا ساختمانهاي قديمي و خط فقر ملاك و معيار بود”هيچوقت سراغ كشورهايي بلغارستان و روماني كه به مراتب وضعيت مشابه يا بدتر از گرجستان هستند نمي رفت.اونا فقط دنبال منافع خوشون هستن.

  3. فرهاد
    4 خرداد 1393 در 14:49 | #3

    بلغارستان و رومانی قطعا وضعیت بهتری نسبت به گرجستان داشته و دارند چون هر دو پیش از عضویت در اتحادیه اروپا و حتی خیلی قبل تر از آن در طول تاریخ به عنوان دو کشور مستقل به حساب می آمده اند و مشکلات ارضی با هیچ کشور دیگری ندارند. اما گرجستان یک کشور نو پا هست که اگر واقع بین باشیم تا بیست سی سال پیش جزء شهرستان های یک کشور پهناورتر به نام شوروی به حساب می آمده و همین الان هم با روسیه مشکلات ارضی دارد.
    از طرف دیگر وقتی رئیس جمهور فرانسه به عنوان یکی از اصلی ترین کشورها در اتحادیه اروپا که خود نیز از پایه گذاران این اتحادیه است نسبت به عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا مردد است این بدان مفهوم است که احتمالا گرجستان هنوز نمی تواند منافع قابل توجهی برای اتحادیه اروپا داشته باشد.
    خلاصه اینکه فعلا این گرجی ها هستند که برای فرار از مشکلات اقتصادی و سیاسی از جمله مشکلات ارضی با روسیه تمایل دارند عضو اتحادیه اروپا باشند اما اتحادیه اروپا نه تنها عضویت گرجستان در این اتحادیه را در بر دارنده منافع قابل توجهی برای خود نمی بیند بلکه این عضویت را پر دردسر نیز می داند.

  4. مهران
    30 خرداد 1393 در 18:27 | #4

    پس چه دلیلی برای تاکید بر عضویت گرجستان توسط مقامات اروپایی در حاضر وجود دارد،شما نمونه عینی آنرا روز 27 ژوین با امضای تجارت آزاد که اولین و مهمترین گام میباشد خواهید دید

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,