+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, عکس, فیلم > دیدار نخست وزیر گرجستان و رئیس جمهور ایران در نیویورک

دیدار نخست وزیر گرجستان و رئیس جمهور ایران در نیویورک

4 مهر 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی, عکس, فیلم

‘ایراکلی قریباشویلی’ نخست وزیر گرجستان که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به آمریکا سفر کرده است، ظهر دیروز، در حاشیه این اجلاس، با ‘حسن روحانی’ رییس جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد.

قریباشویلی در این دیدار با یادآوری روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری، فرهنگی و ارتباطات مردمی ایران و گرجستان شد. وی همچنین با اشاره به افزایش روابط اقتصادی دو کشور طی چند سال اخیر، اجرای طرح های استراتژیک، نظیر احداث خط لوله گاز، آب و توسعه حمل و نقل را زمینه ساز توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی دانست.

نخست وزیر گرجستان، به نقش کمیسیون دو جانبه ایران و گرجستان در طراحی ساز و کارهای لازم برای توسعه مناسبات اقتصادی اشاره نمود و از سفر رییس پارلمان و وزیر اقتصاد گرجستان به تهران به منظور فعال سازی این کمیسیون دو جانبه خبر داد.

وی همچنین ضرورت انسجام کشورهای دنیا در مقابله با مشکلاتی نظیر تروریسم را خاطر نشان ساخت و ابراز خوش بینی کرد که به زودی مذاکرات ایران و ۱+۵ در رابطه با مسئله هسته ای به نتیجه مطلوبی دست یابد.

رییس جمهور ایران نیز با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان برای همکاری میان ایران و گرجستان، از آمادگی ایران برای توسعه روابط اقتصادی به ویژه اجرای طرح های زیربنایی در گرجستان خبر داد. وی همچنین اجرای طرح اتصال خلیج فارس به دریای سیاه را از علایق مشترک دو کشور بیان نمود و خواستار عملیاتی شدن آن گردید.

رئیس جمهور ایران همچنین، توسعه همکاری های دو جانبه تهران – تفلیس در حوزه های فرهنگی، ورزشی، مبارزه با مواد مخدر و گسترش همکاری های منطقه ای را موجب توسعه و ارتقاء امنیت دو کشور و منطقه دانست.

آقای روحانی، با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی گرجستان، ثبات، امنیت و توسعه گرجستان را خواسته ایران دانست که دو کشور می توانند در این زمینه نیز همکاری مناسبی داشته باشند.

در زیر تصاویری از این دیدار را ملاحظه می نمایید. برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی، بر روی آنها کلیک کنید.

دیدار رییس جمهور ایران و نخست وزیر گرجستان در نیویورک

دیدار رییس جمهور ایران و نخست وزیر گرجستان در نیویورک

دیدار رییس جمهور ایران و نخست وزیر گرجستان در نیویورک

دیدار رییس جمهور ایران و نخست وزیر گرجستان در نیویورک

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,