+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > تاریخی, خبر, علمی, فرهنگی > شرق شناس گرجی: پیوندهای عمیق فرهنگی میان گرجستان و ایران وجود دارد

شرق شناس گرجی: پیوندهای عمیق فرهنگی میان گرجستان و ایران وجود دارد

5 مهر 1393 دیدگاه ها مسدود است    تاریخی, خبر, علمی, فرهنگی

شرق شناس گرجی: پیوندهای عمیق فرهنگی میان گرجستان و ایران وجود دارد

پروفسور ‘الکساندر جولوخادزه’، رییس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان، در نشست هم اندیشی علمی اساتید این دانشگاه و دانشگاه شیراز گفت، میان ایران و گرجستان پیوندهای عمیق فرهنگی وجود دارد و این پیوندها تا به امروز استمرار داشته است . وی افزود، در سایه این پیوند، اینک دانشجویان گرجی که در شهر بزرگ ،تاریخی و فرهنگی شیراز به تحصیل مشغولند، از حضور در این شهر بسیار خرسندند.

پروفسور جلوخادزه ادامه داد، ایران قبل از اسلام روابط دیرینه ای با قفقاز داشته و علاقه مندی گرجستان به مسایل فرهنگ و تمدن ایران به سبب سوابق دیرینه و روابط تاریخی بین دو کشور است. دانشجویان گرجی، تاکنون ایران را از زبان اساتید خود می شناختند و این در حالی است که امروز شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز را از نزدیک دیده و با فرهنگ و تمدن آن آشنا می شوند.

استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گرجستان بیان داشت، پس از فروپاشی شوروی و استقلال گرجستان، دولت ایران، همیشه به کشور ما کمک کرده و این جای سپاس و قدردانی دارد. هم اکنون نیز دو کشور، به عنوان دو دوست همسایه، روابط خوبی با یکدیگر دارند.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست، اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و دانشگاه گرجستان به تبادل اطلاعات علمی، تاریخی و فرهنگی با یکدیگر پرداختند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,