+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس > سفر وزیر امور خارجه گرجستان به ایران در آینده نزدیک

سفر وزیر امور خارجه گرجستان به ایران در آینده نزدیک

6 آبان 1393 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزرای خارجه و اقتصاد گرجستان

گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان، به ریاست ‘مؤید حسینی صدر’، که طی سفری رسمی در تفلیس به سر می برد، با ‘ماایا پانجیکیدزه’ وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفت و گو کرد.

آقای حسینی صدر، در ابتدای این دیدار، ضمن اعلام آمادگی مجلس ایران برای توسعه هر چه بیشتر روابط خود با پارلمان گرجستان گفت: مجلس ایران از طرح ها و برنامه های مطرح شده در جهت توسعه و گسترش مناسبات دو جانبه ایران با گرجستان در عرصه های مورد علاقه دو طرف حمایت می‌کند.

در ادامه جلسه، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان، حمایت قاطع کشورش از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی گرجستان بر اساس موازین بین المللی را به خانم پانجیکیدزه اعلام نمود.

آقای حسینی صدر، همچنین با توجه به گسترش فعالیت گروه های تروریستی در خاورمیانه، خواستار همکاری های نزدیک و رایزنی مستمر مقامات دو کشور در جهت جلوگیری از اقدامات افراطی این گروه ها در منطقه و جهان شد.

در پایان این دیدار نیز، آقای حسینی صدر، ضمن ابلاغ سلام ‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران به همتای خود، اظهار داشت، ایشان دعوت از خانم پانجیکیدزه برای سفر به ایران را مورد تاکید قرار داده اند.

ماایا پانجیکیدزه نیز، روابط ایران و گرجستان را طی سالهای اخیر رو به رشد ارزیابی نمود و افزود، ارتباط با ایران و توسعه مناسبات طرفین در زمینه های مورد علاقه دو کشور، خصوصا همکاری های اقتصادی اهمیت زیادی برای گرجستان دارد.

وزیر امور خارجه گرجستان در ادامه اظهارات خود، همکاری در بخش های انرژی فسیلی، انرژی باد، انتقال آب از گرجستان به ایران و ترانزیت کالا را از اولویت های روابط گرجستان با ایران برشمرد.

خانم پانجیکیدزه همچنین، ضمن تشکر از سلام و دعوت آقای دکتر ظریف، ابراز امیدواری کرد تا طی سال آینده، سفری به ایران داشته باشد و در تهران، پیرامون همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف، با مقامات ایران دیدار و گفت و گو کند.

در ادامه می توانید تصاویری از این دیدار را مشاهده نمایید؛ برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک کنید.

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزرای خارجه و اقتصاد گرجستان

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزرای خارجه و اقتصاد گرجستان

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزرای خارجه و اقتصاد گرجستان

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,