+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, گردشگری > ویزای الکترونیک، راهکار جدید دولت گرجستان برای تسهیل ورود گردشگران

ویزای الکترونیک، راهکار جدید دولت گرجستان برای تسهیل ورود گردشگران

ویزای الکترونیک، راهکار جدید دولت گرجستان برای تسهیل ورود گردشگران

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گیورگی چوگووادزه ‘ رئیس اداره ملی گردشگری، اعلام کرد، دولت گرجستان از تاریخ 1 فوریه 2015 (12 بهمن 1393)، امکان صدور ویزای الکترونیک را برای تسهیل ورود گردشگران خارجی فراهم خواهد کرد.

رئیس اداره ملی گردشگری، اجرای قانون جدید مهاجرت و اخذ ویزا از تاریخ 1 سپتامبر 2014 را، موجب ایجاد برخی مشکلات برای اتباع بسیاری از کشورها به منظور ورود به گرجستان دانست و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی امکان صدور ویزای الکترونیک بخشی از این مشکلات رفع شوند.

آقای چوگووادزه، با اشاره به گردشگران ایرانی گفت، اجرای قوانین سخت گیرانه صدور ویزا، کاهش 50 درصدی تعداد گردشگران ورودی از ایران به گرجستان را در پی داشته است؛ اما ایران همچنان در گروه 10 کشوری قرار دارد که بیشترین گردشگر را به گرجستان می فرستند.

در صورت اجرای این طرح، اتباع 102 کشور امکان ارائه درخواست برای صدور ویزای الکترونیکی بدون مراجعه به دفاتر نمایندگی گرجستان (سفارت – کنسولگری) در خارج از کشور را خواهند داشت.

پیش از این نیز، گروهی از کارشناسان گرجی، برای آشنایی با شیوه صدور ویزای الکترونیک در امارات متحده عربی، به دبی سفر کرده اند.

  1. irooni
    19 دی 1393 در 11:48 | #1

    اگر برای ایران هم ویزای الکترونیک گرجستان صادر کنند دوباره بازار کار بین ایران و گرجستان رونق میگیره مثلا دوباره بازار تور گرجستان استارت میخورده.

    اما من زیاد چشمم اب نمیخوره.

  2. جاوید
    22 دی 1393 در 16:11 | #2

    به جای این کارها به روابط گسترده تر با ایران بیاندیشید

  3. ابوالفضل
    22 دی 1393 در 16:45 | #3

    سلام، اگر ممکن هست لینک مطلب را هم قرار دهید (نه به این خاطر که بخواهم بگویم مطلب درست نیست چون در سایت دیگری هم این مطلب را دیدم ولی آن ها هم لینک را قرار نداده بودند و فقط به سایت مرجع اشاره شده بود و من در سایت مرجع نتوانستم مطلب را پیدا کنم) من لینک مطلب را برای کاری لازم دارم .
    پیشاپیش تشکر

  4. تفلیس.کام
    23 دی 1393 در 15:18 | #4

    در پاسخ به شما ( @ابوالفضل ) و برای روشن شدن دلیل عدم درج منبع در اخبار تفلیس.کام به موارد زیر اشاره می شود:

    ۱- پیش از این در انتهای کلیه اخبار منتشر شده توسط تفلیس.کام، لینک منبع اصلی خبر درج می شد. متاسفانه به دلیل سوء استفاده برخی افراد، وب سایت ها، وبلاگ ها و صفحات اجتماعی از این موضوع، (به این صورت که متن خبر را از تفلیس.کام کپی کرده و تنها به منبع اصلی خبر اشاره می کردند.) تصمیم گرفته شد که منبع اصلی خبر به صورت عمومی منتشر نشود و نزد تفلیس.کام محفوظ باشد. البته، پس از گذشت نزدیک به ۳ سال از فعالیت تفلیس.کام، در حال حاضر ما به برخی منابع مستقل و معتبر خبری نیز دسترسی داریم و با برخی خبرگزاری ها و رسانه های گرجستان نیز در ارتباطیم. در واقع منبع اصلی برخی اخبار گرجستان به زبان فارسی، خود تفلیس.کام است.

    ۲- تعهد ما نسبت به مخاطبانمان همواره انتقال دقیق خبر از منابع معتبر بوده است. از آنجا که تفلیس.کام یک وب سایت خبری غیر انتفاعی است و اهداف تجاری را دنبال نمی کند، توانسته تا به تعهد خود وفادار بماند. تفلیس.کام، نه ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت و اخذ اقامت گرجستان است و نه برگزار کننده تورهای تفلیس و باتومی. تفلیس.کام، حتی برای تامین بخشی از هزینه های خود (علیرغم پیشنهادات بسیار) نسبت به درج آگهی های تبلیغاتی نیز اقدام نمی کند. در نتیجه ما نفعی از انتشار اخبار نادرست نمی بریم.

    ۳- تفلیس.کام، وفاداری خود به تعهدش را بارها اثبات کرده است. زمانی که عده ای کلاهبردار برای صدور کارت سبز یا گرین کارت گرجستان تبلیغ می کردند، ما با انتشار دقیق ترین اخبار در این رابطه، مانع از افتادن بسیاری از افراد در این دام فریبنده شدیم؛ یا زمانی که عده ای سعی می کردند انحصار صدور ویزای گرجستان را در دست خود نشان دهند و علاقه مندان سفر به گرجستان را سرکیسه کنند، تفلیس.کام با انتشار راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان، مانع از رسیدن آنها به هدفشان شد.

    ۴- اخبار تفلیس.کام در رابطه با گرجستان، حتی از بسیاری از منابع خبری رسمی به زبان فارسی نیز دقیق تر است. به عنوان مثال، خبرگزاری تسنیم به عنوان یک خبرگزاری رسمی، اخیرا، خبر مربوط به سفر وزیر دفاع گرجستان به افغانستان را کاملا غلط منتشر کرده و بسیاری از وب سایت ها که با اهداف تجاری اخبار گرجستان را منتشر می کنند، بدون توجه به محتوای خبر و مسئولیت خود، همان خبر غلط خبرگزاری تسنیم را کپی و باز نشر کرده اند. اما تفلیس.کام، با کسب اخبار از منابع معتبر و با توجه به مسئولیت و تعهد خود، از ابتدا این خبر را بدون هیچ اشتباهی منتشر کرده بود. مشت نمونه خروار است! این مسئله مکررا اتفاق می افتد. (نسخه انگلیسی خبر وزارت دفاعنسخه گرجی خبر وزارت دفاعتفلیس.کامخبرگزاری تسنیم)

    ۵- در صورتی که به هر دلیلی، نیاز به دانستن منبع خبر مشخصی دارید، می توانید با ارائه توضیحات کامل و ارسال درخواست خود از طریق صفحه ‘ تماس با ما ‘ این اطلاعات را دریافت کنید. البته، تفلیس.کام، در معرفی منابع خبری خود مختار است و ممکن است از شما اطلاعات بیشتری درخواست نماید.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,