+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, عکس > رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

20 شهریور 1394 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر, عکس

رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، اداره ملی آمار گرجستان، با انتشار گزارشی، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور، طی سه ماه دوم سال جاری میلادی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، طی مدت مذکور، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، معادل 355 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد 81 درصدی را نشان می دهد.

رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

در گزارش منتشر شده، از جمهوری آذربایجان، هلند، ترکیه، بریتانیا، لوکزامبورگ، قبرس و فرانسه، به ترتیب، تحت عنوان هفت کشور اصلی سرمایه گذار در گرجستان نام برده شده است.

رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

همچنین این گزارش، بخش های حمل و نقل و ارتباطات، مالی، تولید، ساخت و ساز، املاک و مستغلات، هتل و رستوران و نیز انرژی را، به ترتیب، مهم ترین بخش های مورد توجه سرمایه گذاران خارجی در گرجستان، اعلام کرده است.

رشد 81 درصدی سرمایه گذاری خارجی در گرجستان

  1. محسن نامور صدیق
    21 شهریور 1394 در 09:32 | #1

    افسوس که با توجه به پتانسیلهای بالای ایران در این زمینه ها جاش خالیه.
    صنایع و خدماتی که در این جا ذکر شده و مورد علاقه کشورها بوده ، در صورت سرمایه گذاری ایران هزینه های دو طرف در سرمایه گذاری کاهش خواهد داشت و سود خالص این سرمایه گذاری افزایش قابل توجهی می یابد چرا که نرخ برابری ریال ایران با توجه به سایر ارزها پائین تر است و خدمات قابل ارائه و صنایع تولیدی در ایران ارزانتر تمام میشود بنابر این استفاده سایر کشورها از این سرویسها بیشتر به نفع طرف مقابل خواهد بود گرچه ایران نیز بهره مند میگردد اما به علت عدم توازن نرخ ارزها کفه سود سرمایه گذاری بیشتر به سمت کشورهای مقابل سرمایه گذاری ایران خواهد بود.
    به خاطر همین است که کشورهای اروپائی برای سرمایه گذاری مشترک با ایران (پس از تفاهم هسته ای) در حال رقابت با یکدیگرند اما جای گرجستان در این رقابتها نسبتا خالی است. بخش انرژی، خدمات مهندسی ساخت و ساز،جهانگردی و بسیاری از بخشهای اقتصادی دیگر ایران دارای پتانسیلهای فوق العاده و در حد استاندارد جهانی است اما سوء مدیریت در ایران باعث عدم استفاده مناسب از این بخشها شده و موجب رکود در این بخشها گردیده است بنابراین بسیاری از کشورها به این امر واقف شده اند و در صدد استفاده بهینه از این استعدادهای بسیار ارزان به نفع خود شده اند. بهرحال دولتمردان گرجی نیز میتوانند با توجه به این پتانسیلهای موجود از آنها استفاده نمایند.

  2. حامد
    25 شهریور 1394 در 14:43 | #2

    از اینکه آمار رو بصورت گرافیکی هم نشون دادید خیلی ممنون. کار جالبیه.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,