+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, فرهنگی, گردشگری > گرجستان، دومین کشور امن، ارزان و دوستانه جهان!

گرجستان، دومین کشور امن، ارزان و دوستانه جهان!

گرجستان، دومین کشور امن، ارزان و دوستانه جهان!

به گزارش تفلیس.کام، سایت اینترنتی ‘ کیمشان ‘، بر اساس گزارش 500 صفحه ای ‘ مجمع جهانی اقتصاد ‘ و همچنین داده های پایگاه اطلاعاتی ‘ نومبئو ‘، گرجستان را دومین کشور امن، ارزان و دوستانه جهان معرفی کرده است!

بر اساس رتبه بندی این وب سایت، کشورهای مقدونیه، گرجستان، امارات متحده عربی، مراکش، هنگ کنگ، مونته نگرو، مالت، تایوان، اتیوپی، تایلند، استونی، سریلانکا، نپال، بوسنی و هرزگوین و پرتغال، به ترتیب، 15 کشور امن، ارزان، و دوستانه جهان، معرفی شده اند.

کیمشان، همچنین، ونزوئلا، ترینیداد و توباگو، بولیوی، روسیه، نیجریه، نروژ، ایران، لتونی، دانمارک، آرژانتین، پورتو ریکو، استرالیا، فرانسه، پاکستان و ایتالیا را، به ترتیب، به عنوان نا امن ترین، گران ترین و غیر دوستانه ترین کشورهای جهان، معرفی کرده است.

این وب سایت، تاکید کرده که سه شاخص امنیت، مخارج و رفتار مردم با افراد غریبه را به صورت همزمان در نظر گرفته و کشورها را رتبه بندی کرده است.

کیمشان، در حالی گرجستان را دومین کشور دوستانه جهان معرفی کرده که ‘ بنیاد حمایت از امور خیریه ‘ در بریتانیا، گرجی ها را مهربان نمی داند!

  1. امید
    6 آبان 1394 در 10:30 | #1

    تبریک به مردم عزیز و با فرهنگ گرجی فرهنگ گرجی واقعا فرهنگ اصیلیست مردم بافرهنگ و مهربان اما اولا از مجسمه کارتلیس ددا هم برداشت میشه که مردم گرجی چه جورن در یک دستش جام شراب نشانه مهمان نوازی و در دست دیگر شمشیر که نشان جنگ با دشمنانه اگه اون مردم پررو بشن باهاشون میجنگن دوما بریتانیا با کدوم کشور خوب بوده که با گرجستان خوب باشه یه کشور استعمارگر که مدام مردم مثلا ترکیه رو مسخره میکنه و…

  2. محسن نامور صدیق
    6 آبان 1394 در 14:41 | #2

    درخصوص صفاتی که سایت کیم شان براساس پارامترهای مخصوص خود برای گرجستان اعلام کرده بی شک همین گونه است. گرجستان امن است و روابط دوستانه. اما برخی اقلام ارزان نیستند و نسبت به کشورهای همسایه گرانتر هستند.
    اینکه آرامش در گرجستان وجود دارد و مردم هم علیرغم ضعیف بودن اقتصاد شاد و سرزنده هستند، نشانگر فرهنگ والای مردم است. امیدوارم این نشاط و سرزندگی در تمامی مراحل زندگی مردمان خوب گرجی همیشه برقرار باشد و در آینده ای نزدیک شاهد پویائی اقتصاد این کشورهم باشیم. از نحوه اندازه گیری و سنجش پارامترهای کیم شان در مورد سایر کشورهای نام برده شده (بجز ترکیه و روسیه و نروژ که با فرهنگ وکشورشان آشنائی دارم) اطلاعی ندارم و نمیتوانم قضاوت کنم اما در مورد ایران این سایت اطلاعات مناسبی برای اندازه گیری از طریق پارامترهای خودش ندارد و درخصوص امنیت و رفتار دوستانه با غریبه، ایران رتبه خوبی دارد (گرچه ممکن است مانند برخی کشورهای توسعه نیافته باشد) اما علیرغم مشکلات اقتصادی مردم، قطعاً در این شاخص ها از کشورهائی مانند امارات متحده عربی، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، سریلانکا، اتیوپی و مراکش ( که کشورهای امن و دوستانه معرفی شده اند) بسیار پیشرو تر است. توصیه میشود سایت کیم شان به منظور بهبود کیفیت اندازه گیری پارامترهای مورد نظرش، کارشناسانش را برای بدست آوردن اطلاعاتی در این زمینه به ایران بفرستد تا به هنگام ارائه تحلیل های اینچنینی، اعتبار لازم و قابل اعتماد داشته باشد.

  3. مریم
    10 آبان 1394 در 15:42 | #3

    من با اینکه گرجستان کشور امنیه موافقم ولی با اینکه مردمش مهربونن اصلا موافق نیستم به نظر من خیلی دیر با آدمها ارتباز میگیرن و اصلا هم مثل ما ایرانیا اهل مهمونی دادن نیستن. من اونجا زندگی کردم و طبق تجربه اینو میگم بهتون

  4. martin
    20 آبان 1394 در 19:33 | #4

    سلام میشه یکی بهم کمک کنه من میخوام برم برای تحصیل گرجستان

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,