+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, نظامی > اختلاف نظر اعضای ‘ ناتو ‘ بر سر عضویت گرجستان

اختلاف نظر اعضای ‘ ناتو ‘ بر سر عضویت گرجستان

9 آذر 1394 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی, نظامی

اختلاف نظر اعضای ' ناتو ' بر سر عضویت گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، دیپلمات ‌های غربی گفته اند که، اعضای ‘ ناتو ‘، در خصوص اینکه چه پاسخی به درخواست عضویت گرجستان بدهند، اختلاف نظر دارند.

یکی از دیپلمات‌ ها که نخواست نامش فاش شود، گفت: ‘ فرانسه ‘، نگران است که دعوت از ‘ مونته نگرو ‘ برای عضویت در ‘ ناتو ‘ در نشست روز سه شنبه اعضای این سازمان، انتظارات در خصوص دعوت از گرجستان را نیز بالا ببرد و پیام غلطی به این کشور ارسال کند.

این در حالی است که ‘ آلمان ‘، موافق پیوستن ‘ مونته نگرو ‘ به ‘ ناتو ‘ و مخالف عضویت گرجستان در این سازمان است و دیگر اعضای ‘ ناتو ‘، از جمله ‘ دانمارک ‘ و ‘ بریتانیا ‘ نیز، منتظرند تا ببینند که آیا اجماع نظری حاصل می شود یا خیر.

براساس پیمان ‘ ناتو ‘، حمله به یکی از متحدان، مصداق حمله به تمامی اعضا است و به تمامی کشورهای عضو، ضمانت می دهد که از آن‌ ها در مقابل هر تهدیدی، حفاظت و دفاع می‌ شود؛ اما توپخانه‌ موشک های زمین به هوا و موشک ‌های ضد کشتی ‘ روسیه ‘ در ‘ کریمه ‘ و ‘ دریای سیاه ‘، موجب می ‌شود که کار دفاع از گرجستان، در صورت وقوع هر گونه درگیری با ‘ روسیه ‘، برای ‘ ناتو ‘ دشوار و برای اعضای آن پر هزینه باشد.

به علاوه، یکی از شروط عضویت در ‘ ناتو ‘، ‘ حل مناقشات قلمرویی برجسته‌ ‘ است، که گرجستان، در پی جنگ سال 2008 با روسیه، هنوز نتوانسته این مناقشات را رفع کند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,