+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, گردشگری > ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، وزارت کشور گرجستان اعلام کرد، به زودی و بر اساس تغییرات جدید در قوانین ترافیکی، شماره گذاری خودروهای راست فرمان متوقف خواهد شد.

وزارت کشور، با رد ممنوعیت تردد یا اعمال مالیات بیشتر بر خودروهای راست فرمانی که پیش از این شماره گذاری شده اند، واردات این نوع خودرو را به منظور اسقاط و استفاده از قطعات آنها و یا صادرات مجدد به سایر کشورها، آزاد اعلام کرد.

در حال حاضر، در سراسر جهان، تنها در گرجستان، افغانستان و برمه، هر دو نوع خودرو راست فرمان و چپ فرمان شماره گذاری می شوند و اجازه تردد دارند.

  1. محسن نامور صدیق
    13 آذر 1394 در 01:40 | #1

    تصمیم از رده خارج کردن خودروهای مغایر قوانین رانندگی قانونی در گرجستان میتواند در بروز خسارتهای جانی در کشور جلوگیری نماید. رانندگی در یک سمت(راست) با فرمان چپ مقبول ترین نوع سیستم ترافیکی است و در 90 درصد کشورها رانندگی با فرمان چپ است بنابراین وجود فرمان راست در یک جاده سمت راست رو باعث بروز خطرات بسیاری میشود و تصادف را شدت می بخشد. مثلاً به هنگام سبقت یک راست فرمان از سمت چپ هیچ اشرافیتی بر سمت چپ جاده وجود ندارد و در زمان سبقت گذر از خودرو جلوئی به سختی امکان پذیر است و چه بسا موجب تصادم با خودروئی که از طرف مقابل می آید،میشود چرا که اصولاً جاده و خودروی مقابل را نمی بیند. بنابراین تجدید نظر در این خصوص و جمع آوری خودروهای مخالف جهت تصمیم درستی است که کشورهای دارای هر دو سمت فرمان میتواند موجب بهینه شدن و تصحیح رفتار ترافیکی و درنتیجه کاهش تصادفات گردد. در انگلستان فرمان سمت راست است و تردد از سمت چپ جاده انجام میگردد اما با اینحال عادتهای ترافیکی مردم(باتوجه به تفاوت عملکرد نیمکره راست و چپ مغز در این موارد) هنوز دچار اشکالات عمده ای است و مقامات ترافیکی بریتانیا بر این موضوع اذعان دارند اما با توجه به اینکه دولتمردان انگلستان اصرار دارند که دارایی ملیت متفاوتی از سایر ملل جهان هستند بنابراین تصمیمی هم برای تغییر این رفتار ندارند. در گرجستان اما این ذهنیت وجود ندارد و تردد خودروها از یک سمت جاده(سمت راست جاده) به استانداردهای جهانی نزدیکتر است و دولتمردان نیز تلاش دارند این رویه را تقویت ببخشند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,