+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, گردشگری > تعویق اجرای قانون ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

تعویق اجرای قانون ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

تعویق اجرای قانون ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، اعمال قانون ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان، که قرار بود از اول ماه مارس سال جاری اجرا شود، حداقل تا نیمه دوم سال به تعویق افتاده است.

این خبر را، امروز، ‘ نودار اِبانوئیدزه ‘، عضو کمیته مالی و بودجه پارلمان گرجستان اعلام کرد؛ اما هیچ توضیحی در رابطه با دلیل این تعویق ارائه نداد.

پیش تر، برخی کارشناسان اقتصادی، از احتمال افزایش 30 درصدی قیمت خودرو در گرجستان، در صورت اجرای این قانون خبر داده بودند.

  1. محسن نامور صدیق
    25 دی 1394 در 19:01 | #1

    با توجه به تصمیم قبلی در چند ماهه گذشته دولت گرجستان برای از رده خارج نمودن خودروهای راست فرمان، تعویق نمودن این تصمیم کمی غیرعادی است. گرچه تصمیم تعویق ممنوعیت شماره گذاری خودروهای راست فرمان ناشی از اراده سیاسی نیست و صرفا میتواند بدلیل مشکلات فنی اجرائی و یا اقتصاد کنونی گرجستان باشد، اما بهرحال اجرای هر چه سریعتر آن میتواند سیستم راهنمائی و رانندگی در گرجستان را یکپارچه نموده و عادتهای قبلی مبنی بر رانندگی با فرمان راست را از برخی رانندگان بزداید و آنها را هرچه زودتر به سمت رانندگی استاندارد سوق دهد. اکنون با توجه به فصل سرما و تردد کمتر خودروها و مسافرتها در سطح کشور، تعویق موضوع کمی توجیه دارد اما با پایان فصل سرما و آغاز فصل مسافرتها در کشور و نیز سرازیر شدن توریستهای دارای خودرو چپ فرمان به گرجستان و همچنین خودروهای سنگین ترانزیت، یقینا میطلبد که دولتمردان گرجی هرچه سریعتر در این خصوص تصمیم گرفته و اجرائی کنند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,