+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, گردشگری > رشد روزافزون صنعت گردشگری در گرجستان

رشد روزافزون صنعت گردشگری در گرجستان

26 مرداد 1395 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر, گردشگری

رشد روزافزون صنعت گردشگری در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، سازمان ملی گردشگری، با انتشار گزارشی، از رشد روزافزون صنعت گردشگری در گرجستان و افزایش درآمد کشور از این صنعت خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده، از ابتدای سال جاری تا پایان ماه ژوئیه، 3400335 گردشگر خارجی به گرجستان سفر کرده اند که 10.6 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان می دهد.

رشد 10.6 درصدی تعداد گردشگران خارجی، افزایش 149 میلیون دلاری درآمد کشور را در پی داشته و سهم صنعت گردشگری از مجموع درآمد کشور را به 1.94 میلیارد دلار ارتقا داده است.

اتباع جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، روسیه و اوکراین، به ترتیب، در جایگاه اول تا پنجم گردشگران خارجی گرجستان قرار دارند و رشد 575 درصدی سفر اتباع ایرانی طی ماه های گذشته نیز، این کشور را در جایگاه ششم گردشگران خارجی گرجستان قرار داده است.

  1. محسن نامور صدیق
    4 شهریور 1395 در 10:37 | #1

    با توجه به بروز تحولات در منطقه و نا امن شدن برخی کشورها در منطقه و همچنین عدم اقبال توریستهای اروپائی به بازدید از ترکیه و ارمنستان و همچنین نا آرامیهای اخیر در اروپای مرکزی، اغلب گردشگران تمایل زیادی به مسافرت به گرجستان پیدا کرده اند که این خود نشانه خوبی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری گرجستان است. دولتمردان گرجی میتوانند از این پتانسیل برای اقتصاد کشورشان بهره مند گردند. البته این وضعیت تا پایان سال 2016 وجود دارد و با توجه به تحولات پیش رو در برخی کشورها اعم از تغییر ریاست جمهوری ها، بررسی و کنترل منازعات در منطقه توسط برخی کشورها، کنفرانسها و نشستهای سیاسی برای رفع تروریسم و … میتواند شرایط مساعد تری را برای جلب توریست به اروپا و یا گرجستان ایجاد نماید.

  2. امیرعلی
    7 شهریور 1395 در 13:05 | #2

    سلام گرجستان خیلی خوب می تونه از شرایط موجود که ترکیه متاسفانه در گیر تروریسم هستش برای ارتقای صنعت گردشگری خودش استفاده کنه البته امیدوارم تروریسم نابود بشه

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,