+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, فرهنگی > آشنایی با آداب و رسوم مردم گرجستان (تجارت و کسب و کار)

آشنایی با آداب و رسوم مردم گرجستان (تجارت و کسب و کار)

مردم گرجستان همیشه این آمادگی را دارند که ساعت ها با شما بر سر یک میز بنشینند و درباره مسائل مختلف گفت و گو کنند. بر سر این میزهای دوستانه آن ها حاضر هستند که برای شما هر کاری انجام دهند اما یادتان باشد، دوستی هایی که بر سر این گونه میزها عمیق می شود، عمرش تا زمانی است که بر سر همان میز نشسته اید و در کار و برنامه های جدی چندان نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

در کسب و کار و برنامه های جدی، فرهنگ مردم گرجستان متفاوت است. شما در این گونه موارد با دو دسته از افراد مواجه می شوید. گروه اول که میانسال یا کهنسال هستند، بخش زیادی از عمر خود را در اقتصاد بسته زمان شوروی یا دوران مافیایی شواردنادزه سپری کرده اند. به هیچ وجه به وعده های این افراد اعتماد نکنید و همواره به حرف ها و ادعاهایشان با تردید بنگرید. آن ها در دنیای کسب و کار بسیار نیرنگ باز هستند. سال ها کار و زندگی در سیستم های فاسد اقتصادی به آن ها آموخته است که با درستکاری نمی توان به سودی رسید بلکه موفقیت در هر معامله ای به میزان ریاکاری و نیرنگ آن بستگی دارد.

گروه دوم افراد جوان هستند که در سال های پس از انقلاب رز وارد دنیای کسب و کار شده اند. به صداقت و جدیت اغلب این افراد می توان اعتماد کرد، اما در مورد قابلیت و توانایی آن ها باید تردید داشت. این گروه از افراد ممکن است نتوانند به تعهداتشان در قبال شما عمل کنند، چون از مهارت و تجربه کافی برخوردار نیستند.

البته در گرجستان برنامه های ملی زیادی برای آموزش افراد هر دو گروه در عرصه کسب و کار ارائه می شود. در این برنامه ها به افراد گروه اول تفهیم می شود که زمانه عوض شده و امروزه در یک اقتصاد آزاد و سالم، شرط موفقیت سلامت در کار است و سعی می شود تا گروه دوم با بالا بردن سطح مهارت و تجارب خود، آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

ارجاع: آشنایی با آداب و رسوم مردم گرجستان (۳)

  1. ترابیان
    14 مهر 1391 در 11:03 | #1

    من با گرجی ها در زمینه اقتصادی برخورد نداشتم. اما با سفری که داشتم اونها رو آدمهای مهربون و خون گرم دیدم البته در مورد تفاوت دو نسل که مطرح کردید من هم یه تفاوتی رو حس کردم که نسل قدیم انگار یجورایی تو خودشونن و نسل جدید خیلی اجتماعی و سرزنده و انگار میخوان که هر چه زودتر مثل جوونهای کشورهای پیشرفته دنیا بشن.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,