+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, فیلم > ‘گیورگی مارگولاشویلی’ رئیس جمهور گرجستان شد

‘گیورگی مارگولاشویلی’ رئیس جمهور گرجستان شد

6 آبان 1392 4 دیدگاه    خبر, سیاسی, فیلم

‘گیورگی مارگولاشویلی’، با کسب حدود ۶۴ درصد آرا به مقام ریاست جمهوری گرجستان رسید. آقای مارگولاشویلی، کاندیدای حزب ‘رویای گرجی’، جریان سیاسی مخالف رئیس جمهوری فعلی و نامزد مورد حمایت ‘بیدزینا ایوانیشویلی’، نخست وزیر بود.

رئیس جمهوری منتخب گرجستان در میان هوادارانش که در برابر دفترمرکزی این حزب در تفلیس تجمع کرده بودند با اشاره به نخست وزیر گفت: ‘می خواهم از فردی تشکر کنم که برای من بسیار مهم بود، شخصیتی که قدرتمند است و همیشه قدرتمند خواهد بود، دوست عزیزم، بیدزینا ایوانیشویلی.’

‘داویت بکرادزه’، نامزد مورد حمایت ‘میخائیل ساکاشویلی’ و حزب ‘جنبش متحد ملی’ که 22 درصد آرا را به دست آورده است، حتی پیش از اعلام نتایج رسمی، شکست خود را در این انتخابات پذیرفت و پیروزی مارگولاشویلی را به وی تبریک گفت.

آقای ساکاشویلی، که از اکتبر سال ۲۰۱۲ و با شکست جریان سیاسی مطبوعش در انتخابات پارلمانی مجبور به تقسیم قدرت با مخالفان شده بود، با ابراز رضایت از برگزاری این انتخابات، خطاب به مردم گرجستان گفت: ‘نمی خواهم از شما پنهان کنم که وقایع سال گذشته و امسال و همچنین نتایج این انتخابات پشتوانه محکمی برای آینده این کشور و علاقمندان به آن خواهد بود.’

میخائیل ساکاشویلی که از سال ۲۰۰۳ و در پی رویدادهای موسوم به ‘انقلاب گل رز’ با کنار زدن ‘ادوارد شوارد نادزه’ به قدرت رسیده بود، پیشاپیش اقامتگاه خود را در منطقه ‘دیگومی’ تفلیس تخلیه کرده است.

اگرچه حزب ‘رویای گرجی’ که پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد خواهان نزدیکی بیشتر گرجستان به اتحادیه اروپا است، اما به نظر می رسد که دوره پرتنش تفلیس و مسکو به پایان رسیده باشد.

‘سازمان امنیت و همکاری اروپا’ روز دوشنبه انتخابات ریاست جمهوری گرجستان را ‘شفاف و مثبت’ ارزیابی کرد.

منبع: یورو نیوز

  1. nader
    11 آبان 1392 در 12:19 | #1

    از این بابت که جنش متحد ملی شکست خورد ناراحتم اما خیلی خوبه که گرجی ها هم دیگه بدون دردسر و اروم سیاست رو بین احزابشون منتقل میکنن و جای خوشحالی داره و همین رو هم به نظرم مدیون ساکاشویلی هستند و این یعنی پیشرفت.

  2. جواد
    11 آبان 1392 در 19:23 | #2

    تبریک به همه گرجی های وطن پرست و میهن دوست و عاقل.دوستایی که یک سال پیش میگفتند اقای ایوانیشویلی هیچ کاری نمیتونه بکنه و به زودی محبوبیتشو از دست میده احتمالا حالا دیگه باید فهمیده باشن که اشتتباه میکردند و نتایخ ارا خودش گویای همه چی هست.عصر ساکاشویلی به تاریخ پیوست.

  3. مهدی ذ
    11 آبان 1392 در 22:15 | #3

    با انتخاب این اقا یعنی گرجستان هم مثل اکراین میشه یا نه؟

  4. احسان
    12 آبان 1392 در 15:27 | #4

    شما چرا عادت داری همیشه سیاه نمایی کنی؟ یک لطفی کن برو خبر 7 آبان که مربوط به گزارش بانک جهانی در رابطه با فضای کسب و کار و اقتصاد در کشورهای جهان هست رو بخون بخصوص لینک مربوط به گزارش سال قبلو. گرجستان در زمان شواردنادزه از لحاظ سهولت کسب و کار در رتبه 144 جهان بوده و حاصل کار ساکاشویلی تو 10 سال این بوده که رتبه این کشور به 8 رسیده کاری که ما تو کشور خودمون بعد از 35 سال هنوز نتونستیم انجام بدیم و تو رتبه 152 جا خشک کردیم. هنوز زوده که در مورد ایوانیشویلی بشه نظر داد. لطفا واقع بین باش @جواد

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,