+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > گرجستان در گرداب اقتصادی

گرجستان در گرداب اقتصادی

گرجستان در گرداب اقتصادی

به گزارش تفلیس.کام، ‘ یورو نیوز ‘ در مطلب کوتاهی با عنوان ‘ گرجستان در گرداب اقتصادی به دام افتاده ‘، به بررسی علل و آثار افت قابل توجه اقتصاد گرجستان در چند ماه اخیر پرداخته است.

یورو نیوز، افت شدید ارزش لاری، پول ملی گرجستان، در برابر دلار آمریکا، که از ماه نوامبر سال 2014 تا کنون حدود 20 درصد از ارزش آن کاسته شده را، از جمله عوامل بحران این روزهای اقتصاد کشور دانسته است.

بحران اقتصادی در روسیه، به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی غرب، اقتصاد جمهوری های جدا شده از شوروی سابق، از جمله گرجستان را، به دلیل حجم بالای مبادلات تجاری بازرگانان گرجی با این کشور، تحت  تاثیر قرار داده است.

‘ رومن گوتسیریدزه ‘، رییس پیشین بانک مرکزی گرجستان، می گوید: موضوع مشکلات اقتصادی کشور، ناشی از تغییر در سیاست های اقتصادی است. امروز، سیاست اقتصادی از لیبرال به سمت سیاستی با دخالت بیشتر دولت، تغییر یافته است.

بخش های صنعتی، گردشگری و کشاورزی از جمله بخش های مهمی هستند که نقش عمده ای در رشد اقتصادی کشور ایفا می کنند. اما فعالیت این بخشها دچار افت شده است.

‘ الکساندر ‘، صاحب یک مغازه در گرجستان، بر این باور است که شرکت های کوچک تعطیل خواهند شد و اگر وضعیت فعلی تا ۶ ماه آینده ادامه یابد، مراکز تجاری کوچک جان سالم بدر نمی برند و از بین خواهند رفت.

کاهش میزان سرمایه گذاری در کشور، کسری بودجه و رشد نرخ تورم، از جمله عواملی هستند که اقتصاد گرجستان را به شدت ضعیف کرده اند و مشکلات اقتصادی، موجب نارضایتی مردم از دولت، طی ماه های گذشته شده است، به طوری که در 21 مارس (اول فروردین) سال جاری، ده ها هزار نفر از مردم به خیابان های تفلیس آمده و به وضع موجود اعتراض کردند.

  1. عليرضا م
    28 فروردین 1394 در 16:30 | #1

    با سلام ، گرجستان در مسير اصلاحات سياسي و اقتصاديه و كشور هاي روسيه ، تركيه ، ايران و اتحاديه اروپا و آمريكا هر كدام سعي دارند نقش پر رنگ تري در تحولات اين كشور بازي كنند . گرجستان در صورتي موفق خواهد شد كه بيشتر به استقلال خود و منافع ملي خودش فكر كند . كه البته تا حد زيادي در اين مورد وابسته نشون داده .به هر حال در صورتي كه تصميمات درستي از سوي دولتمردان اين كشور انجام بشود موفقيت اين كشور در مسائل اقتصادي و سياسي دور از ذهن نخواهد بود .

  2. افشار
    3 اردیبهشت 1394 در 18:19 | #2

    با سلام وعرض ادب
    دولتمردان گرجستان اشتباه بزرگی مرتکب شده اند. درست سیاست یونان را پیش گرفته اند
    و مثل یونان شکست خواهند خورد .کشوریکه منابع ملی نداره وصنعت وتکنولوژ نداره کشاورزی
    را باید دنبال کنه ،این استعداد بسیار زیادی در زمینه کشاورزی داره اما تر کها از چنگشون
    درآوردند ،حالا فقط صنعت توریزم باقیمانده که با شرایط بد ویزا برای کشور های هم سایه
    راه را بسته اند ،ترکیه بدون ویزا موفق تر از سیستم ویزاست .حالا اگر اوضاع اینجوری پیش
    بره لاری ارزش خودشو از دست خواهد داد .بد از یونان خواهد شد.اروپا خودش شکست
    خورده حالا چطوری میخواد گرجستان را نجات بده .؟

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,