+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, بهداشت و سلامت, حوادث, خبر, گردشگری > تعطیلی صدها مدرسه و مهدکودک در گرجستان به دلیل شیوع آنفلوآنزا

تعطیلی صدها مدرسه و مهدکودک در گرجستان به دلیل شیوع آنفلوآنزا

تعطیلی صدها مدرسه و مهدکودک در گرجستان به دلیل شیوع آنفلوآنزا

به گزارش تفلیس.کام، وزارت آموزش و علوم گرجستان، تمامی مهدهای کودک و 384 مدرسه را، به دلیل شیوع ‘ آنفلوآنزا ‘ و همچنین شرایط نامساعد جوی، تا 1 فوریه (12 بهمن) تعطیل اعلام کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت، در حال حاضر، از هر 100000 نفر، 332 نفر به آنفلوآنزا مبتلا است و گرجستان، در حال نزدیک شدن به مرز اپیدمی این بیماری، که 500 نفر در هر یکصد هزار نفر تعیین شده است، می باشد.

وزارت آموزش و علوم اعلام کرده، هر مدرسه ای که 20 دانش آموز بیمار داشته باشد، تعطیل و قرنطینه خواهد شد و برای جبران روزهای تعطیل، کلاس های درسی، پس از کاهش شدت شیوع بیماری و همچنین مساعد شدن شرایط جوی، در روزهای شنبه نیز برگزار خواهند شد.

وزارت آموزش و علوم، تاکید کرده که از 384 مدرسه تعطیل شده، 180 مدرسه به دلیل شیوع آنفلوآنزا و 204 مدرسه به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شده اند.

پیش تر، وزارت بهداشت گرجستان، نسبت به خطر ابتلا به آنفلوآنزا، به شهروندان و گردشگران خارجی هشدار داده بود.

  1. محسن نامور صدیق
    8 بهمن 1394 در 17:32 | #1

    آنفلوانزا نوعی بیماری تنفسی حاد است که عامل آن نیز ویروس آنفلوانزا است. این ویروس انواع A و B و C دارد. این ویروس دایماً تغییر شکل می‌دهد و به همین دلیل است که متاسفانه ساخت واکسن برای آن، آسان نیست. ویروس آنفلوانزا از طریق ذرات تنفسی به هنگام عطسه و یا سرفه و حتی از طریق دستان آلوده، انتقال می‌یابند.‏
    اغلب مردم آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند. این دو بیماری تشابهات بسیاری دارند، ولی تفاوت‌هایی هم بین آنها وجود دارد. در یک سرماخوردگی معمولی، بیمار ممکن است احساس ناخوشی و خشونت در گلو داشته باشد و دچار آبریزش یا گرفتگی بینی و سرفه شود؛ ولی علائم شایع آنفلوانزا عبارت‌اند از؛ دوره‌های تب و لرز شدید، سردرد، درد عضلات و ضعف و بی‌حالی. علائم معمول سرماخوردگی مثل سرفه و گلو درد معمولاً پس از فروکش کردن علائم یاد شده آشکارتر می‌شوند، اما آنفلوانزا معمولاً برعکس سرماخوردگی، شروع ناگهانی دارد و علائم بیماری مثل تب، سردرد و درد عضلات ۵ تا ۶ روز هم طول می‌کشد و سپس بهبود می‌یابد. اکنون آنفلوانزائی که در جهان شیوع پیدا کرده و در حال درنوردیدن مرزهای کشورهاست نامش آنفلوانزای ‏H1N1‎ میباشد که از نوع A است و در سال 2009 شناخته شد، بسرعت در حال شیوع یافتن است که در موارد بسیاری در کشورها از جمله ایران، هند، پاکستان و حتی کشورهای اروپائی منجر به مرگ بیمارانی شده که دارای عارضه های زمینه ای بوده اند.
    این بیماری اولین بار در سال ۱۹۱۸ میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی مجدداً در آوریل ۲۰۰۹ بار دیگر این بیماری به نام Swine flu یا آنفلوانزای خوکی با شکل، قدرت و توانایی بیماریزایی متفاوت از گذشته، در ایالت کالیفرنیای جنوبی کشور آمریکا گزارش شد و پس از آن، به سرعت کشورهای مکزیک، کانادا و کشورهای اروپایی نیز مواردی از ابتلا به این بیماری را در آن سال گزارش نمودند.
    این نوع آنفولانزا یک بیماری ویروسی فوق العاده حادی است که سریع منتشرمی شود که با سرفه،عطسه، آب دهان، آب بینی و دست دادن منتقل می گردد. قدرت بیماری زائی این ویروس سه برابر ویروس آنفولانزای معمولی می باشد و با شروع فصل سرما موج جدیدی از آن همه ساله در کشورها شیوع پیدا می کند. همچنین با بروز پدیده اینورژن شدن هوا (وارونگی هوا در هوای سرد) این عارضه تشدید میشود.
    بنابراین توصیه میشود همه افراد در معرض خطر شامل سالمندان و افراد بالای ۵۰ سال، کودکان، بیماران مزمن کلیوی و دیالیزی، بیماران قلبی و عروقی، ریوی، افراد دچار نقص ایمنی، بیماران سرطانی و مبتلا به ایدز و افرادی که تحت رادیوتراپی قرار دارند، واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند.
    یکی از پزشکان متخصص با دادن هشدار به مردم در خصوص مراقبت خود و کودکانشان از جلوگیری از ابتلا به این بیماری و دقت در مراودات به منظور جلوگیری از انتقال ویروسها، در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزا گفته است که آنفلوانزا H1N1‎ از اروپا به سمت شرق جهان در حال گسترش است.
    شستن دست ها با آب و صابون حداقل بیست ثانیه، رعایت آداب تنفسی (استفاده از دستمال در هنگام عطسه، قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس قرار دادن دستمال در سطل زباله)، ترجیحاً خودداری از بوسیدن و دست دادن برای جلوگیری از انتقال بیماری بسیار مؤثر است. همچنین نوشیدن مایعات، استراحت به اندازه کافی، خوردن غذای سالم، کنترل درد در برخی بیماران لازم توصیه میشود. کودکان و نوجوانان به دلیل احتمال ایجاد عوارض شدید جسمی همچون سندرم ری مطلقاً نباید از آسپیرین استفاده نمایند. تدابیر دولت گرجستان به منظور مهار سریع این بیماری ستودنی است و مردم گرجستان نباید از این وضعیت هراسان شوند چرا که این بیماری قابل درمان است و با رعایت نکات گفته شده میتوان از سرایت و یا انتقال آن به افراد دیگر جلوگیری کرد تا سطح هشدار در مورد این پدیده در کشور گرجستان از بحران و وضعیت قرمز به سطح نرمال بازگردد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,