+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, گردشگری > جلوگیری از ورود اتباع ایران به گرجستان از مرز جمهوری آذربایجان

جلوگیری از ورود اتباع ایران به گرجستان از مرز جمهوری آذربایجان

مرز ورودی به گرجستان از جمهوری آذربایجان

چند تن از اتباع ایران که روز گذشته قصد داشتند از طریق مرز ‘جمهوری آذربایجان’ به گرجستان سفر کنند، به دلیل نداشتن ویزای کشور مقصد، با ممانعت ‘ماموران آذری’ برای عبور از مرز مواجه شدند.

منابع آگاه، با اشاره به برخی نقل قول ها و اخبار منتشر شده در ماه های اخیر، احتمال می دهند اقدام ماموران مرزی جمهوری آذربایجان در جلوگیری از عبور اتباع ایران از مرز این کشور، به درخواست دولت گرجستان صورت گرفته باشد.

کنسول سفارت ایران در باکو، با تایید بروز این مشکل برای اتباع ایران در مرز جمهوری آذربایجان و گرجستان، به ایرانیانی که قصد عزیمت به گرجستان را دارند توصیه کرد، در صورت نداشتن ویزای گرجستان، تا اطلاع ثانوی مسیری غیر از جمهوری آذربایجان را برای سفر خود انتخاب کنند.

مقامات گرجستان، از جمله ‘ماایا پانجیکیدزه’ وزیر امور خارجه و ‘تئا تسولوکیانی’ وزیر دادگستری، بارها از اصلاح قوانین صدور ویزا، مهاجرت و اقامت سخن گفته بودند و در هفته های گذشته، نمایندگان پارلمان، پیش نویس قانون جدید اخذ ویزا، اقامت و مهاجرت را در شور اول به تصویب رساندند.

چند روز پیش نیز ‘گیورگی کویریکاشویلی’ وزیر اقتصاد و توسعه پایدار، در پاسخ به خبرنگاران، مشکلات پیش آمده برای اتباع ایران در گرجستان را در راستای سیاست کلی دولت در رابطه با قانونمند شدن صدور ویزا و اجازه اقامت در کشور دانست و تاکید کرد که این موضوع منحصر به ایرانیان نیست و اتباع بسیاری از کشورها را شامل می شود.

با توجه به مشکلات مشابه پیش آمده در سایر مبادی ورودی از جمله مرزهای ارمنستان و ترکیه با گرجستان، به کلیه افراد ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، اکیدا توصیه می گردد که از سفارت گرجستان در تهران، اقدام به اخذ ویزا نمایند.

منبع: ایرنا

  1. حامد
    7 دی 1392 در 19:36 | #1

    از این به بعد همه باید اول از سفارت ویزا بگیرن بعد عازم سفر گرجستان بشن و گرنه بی برو برگرد دیپورت میشن!

  2. همسفر
    8 دی 1392 در 01:12 | #2

    این گرجی ها هم که دیگه شورشو در آوردن،تکلیف را روشن کنند دیگه. رسما بگن باید ویزا از سفارت گرفت یا لب مرز هم ویزا میدن. به قول اون فیلمه همه رو گذاشتن تو آمپاس.

  3. lمحمد
    17 دی 1392 در 21:37 | #3

    تقصیر خودمونه انقدر رفتیم پول خرج کردیم اونجا فکر کردن علی آباد…….شهریه

  4. lمحمد
    17 دی 1392 در 21:38 | #4

    از این به بعد میریم تاجیکستان پول خرج میکنیم 🙂

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,